Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Yönetmelik ve Tebliğleri, Ödeme Hizmetleri ve Açık Bankacılık İş Modelleri ile Veri Paylaşım Servisleri


foto

AMAÇ

Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun”da 7192 sayılı Kanun ile yapılan değişiklikler, BDDK’dan TCMB’ye yetki devri, TCMB tarafından 01 Aralık 2021’de yayımlanan Yeni Yönetmelik ve Yeni Tebliğ’e ilişkin bilgi, uygulama ve yorumlama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

ODAK NOKTALARI

#Elektronik Para Kuruluşları #Ödeme Kuruluşları #Ödeme Hizmetleri #6493 sy. Kanun #7192 sy. Kanun #Yeni Yönetmelik #Yeni Tebliğ

EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR

Bilir: 6493 sayılı Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun'da 7192 sayılı Kanun ile yapılan değişiklikler, TCMB’ye yetki devrinin getirdikleri, yeni yayımlanan Yönetmelik ve Tebliğ’in hükümleri, uygulaması ve sektördeki gelişmeleri bilir.
Anlar: Ödeme hizmetleri, ödeme kuruluşları, elektronik para kuruluşları hakkında ilgili mevzuatın değişikliklerine ve ikincil düzenlemelerine ilişkin hukuki alt yapıyı ve uygulamasını anlar.
Yapar: Tüm verilen bilgiler ve örnekler ışığında; ilgili mevzuat hükümlerini, uygulamasını, usul ve esaslarını anlayarak yorumlar, analiz yapar.

HEDEF KİTLE

Bankalarda ödeme hizmetleri ile ilgili faaliyet yürüten birimler, fon yönetimi, kredi pazarlama, ürün ve başvuru güvenliği gibi konuyla ilgili departmanlarda ve şubelerde çalışan kişiler ile konuya ilgi duyan çalışanların katılımına uygundur

İÇERİK

  • Ödeme Hizmetleri, Elektronik Para, Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları
  • Yönetmelikler ve Tebliğler Genel Bakış ve Son Değişiklikler
  • Yönetmelik ve Tebliğ Uygulaması
  • Ödeme Kuruluşları ve Elektronik Para Kuruluşları Önlemler ve Yaptırımlar
  • Ödemeler Alanında Açık Bankacılık Genel Bakış, İş Modelleri
  • Ödeme Hizmetleri Veri Paylaşım Servislerine Genel Bakış
  • Ödemeler Ekosistemi Kavramları ve Yaklaşımı
  • Kuruluş, Denetim ve Uyum Süreçleri
  • Sektör İş Modelleri

EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ

Davranışsal Yetkinlikler: Mesleki Gelişim, Merak ve Keşfetme, Müşteri Duyarlılığı
Yönetsel Yetkinlikler: Hızlı Karar Alma ve Çeviklik
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: Mevzuat, Operasyonel Verimlilik
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: