Stratejik Geri Bildirim ve İletişim Sanatı : Paydaş Yönetimi ve Karakter Analiziyle Bütünsel Yaklaşım
AMAÇ
Bu eğitimin amacı, katılımcılara stratejik geri bildirim verme ve paydaş yönetimi süreçlerinde daha etkili ve bilinçli olma becerisi kazandırmaktır. Katılımcılar, iletişim ve geri bildirim sanatının inceliklerini öğrenerek, farklı karakter analizleri (DISC) ve paydaş yönetim modelleri üzerinden bütünsel bir yaklaşım geliştirecekler. İkna teknikleri ve etkin dinleme gibi temel becerilerle, çatışmaları yapıcı çözümlere dönüştürmeyi, paydaşlarla daha güçlü ve sürdürülebilir ilişkiler kurmayı hedefleyecekler. Bu sayede, hem bireysel hem de kurumsal iletişimde kalıcı bir etki yaratabileceklerdir.
ODAK NOKTALARI
Bu eğitimin amacı, katılımcılara stratejik geri bildirim verme ve paydaş yönetimi süreçlerinde daha etkili ve bilinçli olma becerisi kazandırmaktır. Katılımcılar, iletişim ve geri bildirim sanatının inceliklerini öğrenerek, farklı karakter analizleri (DISC) ve paydaş yönetim modelleri üzerinden bütünsel bir yaklaşım geliştirecekler. İkna teknikleri ve etkin dinleme gibi temel becerilerle, çatışmaları yapıcı çözümlere dönüştürmeyi, paydaşlarla daha güçlü ve sürdürülebilir ilişkiler kurmayı hedefleyecekler. Bu sayede, hem bireysel hem de kurumsal iletişimde kalıcı bir etki yaratmayı öğrenecekler.
EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR
Bilir: Yapıcı geri bildirim verme ve alma yetkinliği artar. Uygulamalı öğrenme ile teoriyi pratiğe dönüştürür.
Anlar: Paydaş yönetimi yetkinliğini anlar.
Yapar: İletişim becerilerinde gelişir, ikna tekniklerinde ustalık kazanır ve geri bildirim süreçlerinde psikolojik güvenlik sağlar.
HEDEF KİTLE
Orta ve üst düzey yöneticiler, proje ve program yöneticileri, insan kaynakları yöneticileri ve uzmanları, müşteri ilişkileri ve satış ekipleri, iç denetim ve uyum ekipleri, ekip liderleri ve değişim yönetim uzmanlarının katılımına uygundur.
İÇERİK
- İletişimin Temelleri
- İletişim Süreci
- İletişim Engelleri
- Geri Bildirim Bir Hediyedir
- Geri Bildirim Nedir?
- Neden Geri Bildirim Vermekten ve Almaktan Korkarız
- Geri Bildirim Verirken ve Alırken Hangi Durumlar Bizi Zorlar
- Etkin Dinleme Nedir
- JOHARI Penceresi
- Yapıcı/Yıkıcı Geri Bildirim
- DISC Analizi
- Renklerle Karakter Analizi
- Nasıl Tanırsınız, Nasıl Davranmalısınız?
- Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
- Paydaş Kimdir?
- Paydaş İletişiminin Temelleri
- Paydaş Yönetim Modeli
- Paydaş Analizi- İlgi Matrisi
- Paydaş Analizi- RACI Matrisi
- Paydaş Analizi- Paydaş Journey
- Çatışma Yerine İkna ve İkna Teknikleri
- İkna Nedir, İncelikleri Nelerdir?
- Etkin Dinleme Egzersizi
- Anlayarak Dinleme
- Renginizi Keşfedin
- Geri Bildirim Vaka Çalışması ( Farklı Karakterler-Renkler, Senaryo Eşliğinde Geri Bildirim Çalışmaları)
- Paydaş Journey Egzersizi
NOT : Eğitim, 09:30-16:30 saat aralığında tam gün olarak planlanmıştır.
EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ
Davranışsal Yetkinlikler: Mesleki Gelişim
Yönetsel Yetkinlikler: Hızlı Karar Alma ve Çeviklik
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler:
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: Değişimi Okuyabilmek ve Geleceği Kurgulamak