Çatışma ve Stres Yönetimi


foto

AMAÇ

Eğitimin amacı, çatışma ve stres süreçlerini anlamak ve yönetmektir.

ODAK NOKTALARI

#Çatışma Yönetimi #Stres Yönetimi #Etkili İletişim #Stres Çözümü

EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR

Bilir: Çatışma süreçlerini, stresin türlerini ve stresin nöro bilimsel süreçlerini bilir.
Anlar: Çatışmanın nasıl başlayacağını, stresin fizyolojik belirtilerini ve stresin psikolojik belirtilerini anlar.
Yapar: Çatışmayı yönetebilir, stresin ayrımını yapıp maksimum kazanç yapabilir, stresi yönetebilir ve stresten korunabilir.

HEDEF KİTLE

Stres ve çatışma süreçlerini yönetmek ve düzenlemek isteyen herkesin katılımına uygundur.

İÇERİK

  • İnsan Davranışlarının Nörpsikolojik Temeli
  • İletişimdeki 4 Davranış Modeli
    • Davranış Modellerinin Oluşumu
    • Zor Anlarda ve Rahat Anlardaki Tepkileri
    • Senaryo Çalışması (Davranış Modellerini Keşfedelim)
  • Stres Nedir?
    • Stresliyken Neler Yaşıyoruz?
    • Alarm Seviyesi Olarak Stres
    • Duygusal Yönetim
    • Stres Her Zaman Kötü müdür?
    • Zararlı Stresle Başa Çıkma Yöntemleri
  • Çatışma Anları
    • Olası Çatışmalarında İlk An Teorisi
    • Çatışmaları Başlamadan Bitirmek / Çatışmalarda İlk 5 Dakika
    • Çatışma Anlarını Yönetme Teknikleri
      • Grup Çatışmaları / Bireysel Çatışmalar
    • Senaryo Çalışması (Çatışmaları Birlikte Yönetelim)
  • Çatışmaların Sonrasında Yapılması Gerekenler
  • Çatışma Sonrası Ustalık Yaklaşımı
    • Senaryo Çalışması (Çatışma Öncesi, Çatışma Anı ve Çatışma Sonrasını Deneyimleme)

EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ

Davranışsal Yetkinlikler: Pro Aktif Davranış ve Duygu Yönetimi, İletişim
Yönetsel Yetkinlikler: Hızlı Karar Alma ve Çeviklik
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: İkna, Esneklik
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: Değişim ve Düşünce Liderliği, Farklılıkları Yönetme