E-mail Yazımında İngilizce Kurallar
AMAÇ
Eğitimin amacı, resmi ve resmi olmayan yazışmalarda konu ve kişiye uygun üslubu ve doğru ifadeleri kullanarak akıcı ve etkili İngilizce e-mailler yazmaktır.
ODAK NOKTALARI
#İletişim Becerileri #İngilizce #İş İngilizcesi #İfade Becerisi #İngilizce E-mail #Global İletişim #Profesyonel İngilizce Yazışmalar
EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR
Bilir: İngilizce e-maillerde kullanılan kalıp ve şablonları, profesyonel İngilizce e-maillerin yapısını, kişinin pozisyonuna uygun üslupla, doğru dilbilgisi ile ifadeyi ve sık yapılan hataları bilir.
Yeni kelime ve deyimler öğrenir.
Anlar: Türkçe düşünerek yazmak ile İngilizce yazım dili arasındaki farkı, genel İngilizce ile İş İngilizcesi arasındaki farkı ve İngilizcede bir şeyi e-mail ile ifade etmenin farklı yollarını ve aradaki ifade farkını anlar.
Yapar: Profesyonel İngilizce kullanarak net, anlaşılır, düzgün yapılandırılmış e-mailler yazar. Alıcının pozisyonuna uygun gerek resmi, gerek samimi kelimeler ile doğru üslubu kullanır. Etkili ve uygun kalıplar ile zaman kazanarak takibi ve okunuşu kolay e-mailler yazar. Akıcı giriş, gelişme ve sonuç kullanarak okuyucunun dikkatini yakalar. İş hayatından pek çok e-mail yazma pratiğini kazanır.
HEDEF KİTLE
İş hayatında İngilizce e-mail yazan ve İngilizce seviyesi minimum pre-intermadiate olan, kurumsal iş hayatında İngilizce iletişim becerilerini geliştirmek isteyen tüm çalışanların katılımına uygundur.
İÇERİK
- Formal ve Informal mailler arasındaki farklar
- Sık kullanılan ifadeler
- Dil ve ton farkı
- Ne söylemek isteriz, nasıl yazarız
- Örnekler
- Formal bir e-mailin yapısı (Örneklerle & Kalıplarla açıklama)
- Konu
- Selamlama
- Giriş cümlesi (Sosyalleşme kalıpları, e-mailin amacı, önceki yazışmalara atıfta bulunmak, cevap verme, özür dileme vb)
- Ana konu (Genel bilgi, dosya ekleme, talepler, sorular, açıklama ve bilgi istemek, onay almak ve vermek, program yapmak, kötü haber vermek vb)
- Kapanış (Bir şey beklemek, yardım ve bilgi sunmak, özür dilemek vb)
- Kapanış Selamları
- E-mailler için deyimler
- E-mailler için kelimeler
- Alıştırmalar
- Sık yapılan hatalar
- Kusursuz e-mailler için kontrol listesi
EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ
Davranışsal Yetkinlikler: İletişim, Proaktif Davranış ve Duygu Yönetimi
Yönetsel Yetkinlikler:
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: İkna, İlişki Yönetimi
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: