Çözüm Yönelimlilik İle Stres ve Kaygı Yönetimi


foto

AMAÇ

Stresten ve kaygıdan bir hastalık veya kaçınılması gereken olumsuz bir durum gibi bahsedilir. Olumsuz olan; stres ve kaygı hissetmek değil, bunları nasıl yaşadığımızdır. Eğitimin amacı, çevresel şartlar değişmediğinde, stres ve kaygı yaratan koşullarla nasıl başa çıkılabileceği ve duyguların nasıl yönetilebileceği konusunda beceri kazandırmaktır.

ODAK NOKTALARI

#İç İletişim #Farkındalık #Stres #Kaygı Yönetimi

EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR

Bilir: Stres ve kaygı ile ilgili bilgilere sahip olur.
Anlar: Stres ve kaygı mekanizmasını anlar.
Yapar: Farkındalığı artar. Stres ve kaygısını daha etkili yönetir.

HEDEF KİTLE

Stres ve kaygıyla başa çıkmak isteyen tüm çalışanların katılımına uygundur.

İÇERİK

  • Stres
    • Geçmişten Günümüze Stres
    • Günümüz Stres Yaklaşımı
    • Stresle Başa Çıkma Davranışları
    • Stres Yönetiminde Beş Yol
      • Vücut: Nefes Alma ve Gevşeme Alıştırmaları
      • Düşünce: Düşüncenin Yeniden Yapılandırılması (Akılcı Olmayan Düşünme Şekilleri Yerine Gelen Alternatif Düşünme Şekilleri)
      • Duygu: Elastik Duygular ve Bunların Olumlu Hale Dönüştürülmesi
      • Davranış: Yeni Davranış Örüntüleri
      • Anlam: Stres Yaratan Durumda Bizim için Önemli Olanı Bulma
  • Kaygı
    • Günümüz Toplumunda Stres ve Kaygı
    • Normal ve Patolojik Kaygı
    • Kaygı Bozuklukları
    • Günlük Kaygıyı Yönetme
  • Çözüm Yönelimlilik Yaklaşımı
    • Probleme ve Problemin Oluştuğu Çevreye Ayrıntılı Bakmak
    • Olaylarla Duyguları Ayırmak
    • Çözümlere Yönelmek
    • Çözüm Yönelimlilik Araç ve Teknikleri
      • Algı Sürecini Tanımak
      • Nedensellik Arama Yerine Dairesel Sorgulama
      • Problem Yerine Çözüme Yönelmek
      • Odak Değiştirmek
      • İstisnalar
      • Değerlendirme Ölçekleri
      • Mucize Sorular
      • Aynı Çözüm için Farklı Seçenekler
      • Kaynak ve Güçlü Yönlerin Farkına Varma
      • Geleceğe Yönelme
      • Hayal Dünyasına Açılma
  • Çözüm Yönelimlilikle Kaygı Yönetimi

EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ

Davranışsal Yetkinlikler: Proaktif Davranış ve Duygu Yönetimi, İletişim, Kendine Liderlik
Yönetsel Yetkinlikler: Koç Yönetici, Performans Geliştirme, Sonuç Odaklılık
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: İlişki Yönetimi, İkna, Esneklik
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: Farklılıkları Yönetme, Kuşaklararası Etkileşim