İK’cılar için Mentorluk Süreç Tasarımı


foto

AMAÇ

Mentorluk sürecinin organizasyonların yapısına göre yapılandırılmasını sağlamak için sürecin, organizasyonun ihtiyaçları doğrultusunda dizayn edilmesi gerekir. Eğitimin amacı; organizasyonel ihtiyaçların ortaya konulmasının fark edilmesi ve doğru dizayn edilmesi noktasında, İnsan Kaynakları profesyonellerine destek olmaktadır.

ODAK NOKTALARI

#Mentorluk #Organizasyonel Gelişim #Öğrenen Organizasyonlar

EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR

Bilir: Organizasyonun ihtiyaçlarının nasıl tespit edileceğini bilir. Mentorluk sürecinin ana adımlarının neler olması gerektiği ve bu adımlarda yapılması gerekenleri bilir.
Anlar: Mentorluk sürecinin faydalarını anlar, organizasyonun ihtiyaçlarını anlar ve uygun süreç tasarımında hangi araçların uygun olacağının farkındadır.
Yapar: İhtiyaçları doğru analiz ederek, doğru araçların kullanır, sürecin her bir noktasında ne yapılması gerektiğini doğru planlar ve uygular.

HEDEF KİTLE

Insan kaynakları ve organizasyonel gelişim konusunda çalışanların katılımına uygundur.

İÇERİK

  • Organizasyon Ihtiyaçlarının ve Üst Yönetimin Beklentilerinin Netleştirilmesi
    • Organizasyonun Strateji ve Yatırım Planları  
    • İş Modeli ve Iş Modelinin Ihtiyaçlarının Anlaşılması
    • Organizasyonel Gelişim Alanları
    • Liderlerin Yetkinliklerinin Analiz Edilmesi
    • Çalışanların Gelişim Alanları
    • Yeteneklerin Gelişim Alanları
  • Mentorluk Süreç Tasarımı
    • Mentorluk Sürecinin Organizasyon Için Faydalarının Netleştirilmesi
    • Mentorluk Programının Sınırlarının Netleştirilmesi 
    • Mentor ve Menti Ilişkisinin Sınırları, Roller ve Sorumluluklar
    • Mentor ve Menti Belirleme Kriterleri
    • Mentor ve Menti Değerlendirme Kriterleri
    • Mentor ve Menti Programının Diğer Programlar ile Desteklenmesi

EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ

Davranışsal Yetkinlikler: Proaktif Davranış ve Duygu Yönetimi, İletişim, Takım Çalışması ve İşbirliği
Yönetsel Yetkinlikler: Planlama ve Organizasyon
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: İlişki Yönetimi, Stratejik İlişkiler ve Kilit Ortaklıklar Kurma,
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: Farklılıkları Yönetme