İşte İletişim Atölyesi


foto

AMAÇ

Eğitimde, her düzeyde çalışanın her gününü belirleyen; etkin iletişim kurma, ihtiyaçları ve istekleri olumlu bir dil ile karşı tarafa iletme, yargılardan arınmış gözlem ve hisleri doğru ifade edebilme ve duyup anlama konuları üzerinde durulacak. Bu konulardaki sorulara cevap bulunacaktır.

ODAK NOKTALARI

#İletişim Becerileri #Hikaye Anlatımı #Kişisel Farkındalık

EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR

Bilir: Kişisel farkındalığı artar.
Anlar: Şiddetsiz iletişim ve hikaye anlatımı etkilerini anlar.
Yapar: iletişiminde hikayelerini ve şiddetsiz iletişim araçlarını kullanır.

HEDEF KİTLE

Tüm çalışanların katılımına uygundur.

İÇERİK

  • Kişisel Farkındalık
    • Dans ve İletişim, Dans Ortamında Fark Yaratan Nedir?
    • Önce Kendim İile İletişim - Özgün Stilim ve Bunu Nasıl Ortaya Koyuyorum
    • Kişisel ‘Etiketini’ Yaratmak -  Bulunduğum Ortamda Bir İletişimci, Bir Lider Olarak Ben Kimim?
    • Ayna Ayna Söyle Bana: Duruşum, Görünüşüm, Vücut Dilim, Enerjim
    • Konfor Alanım ve Dışı – Fırsatlar Nerede?
    • İfademde Açıklık, Netlik, Şeffaflık
    • Empatinin Gücü - Karşımızdaki ile Empati ve Şefkat ile Bağ Kurmak
  • Şiddetsiz İletişim Modeli
    • Yargısız Gözlem, Ben Dili ile İfade
    • İçimizdeki, Yüreğimizdeki Duyguları İfade Edebilmek
    • İhtiyaçlarımızı Dile Getirebilmek – İhtiyaca Dönük Konuşma
    • Benim Talebim Ne? Olumlu Eylem Dili ile Talebimi Dile Getirmek
    • Kendimi Şiddetsiz İletişim ile İfade Etmek, Karşımdakini Şiddetsiz İletişim ile Dinlemek
    • Seçtiğimiz Kelimelere Işık Tutalım – Cezalı Kelimeler Kavanozumuz
    • Önyargılardan, Varsayımlardan ve Çaresizliklerden Kaçış
    • Öfke Kontrolu, Öfke Durumunda İfadenin Yapıcı Formata Çevrilmesi
    • Anda Kalma, Odaklanma
    • Onay, Takdir Etmenin Dayanılmaz Zorluğu
  • Hikayelerin Gücü
    • Hikayeler Kendimizi İfade Etmeyi Nasıl Kolaylaştırıyor
    • Hikaye Dili
    • Etkin Dinleme Becerileri, Dinleme Oyunları
    • Soru Sorma Teknikleri ve Oyunları
    • Topluluk Önünde Konuşma

EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ

Davranışsal Yetkinlikler: İletişim, Güven Yaratma, Müşteri Duyarlılığı
Yönetsel Yetkinlikler: Koç Yönetici, Performans Geliştirme
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: İlişki Yönetimi, Stratejik İlişkiler ve Kilit Ortaklıklar Kurma, İkna
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: Farklılıkları Yönetme