Topluluk Önünde Konuşma Sanatı ve Etkili Sunum Becerileri

AMAÇ
Bu eğitim; katılımcılara sunum öncesi fiziksel ve zihisel hazırlık aşamasının ve sunum esnasındaki sürecin etkinliğini arttırma becerisi kazandırılmasını amaçlamaktadır.
ODAK NOKTALARI
#Etkin Konuşma #Zihinsel Hazırlık #Etkili Görselleştirme #Topluluğun Algısının Yönetimi #İkna #Tonlama #Vurgu #Heyecan Kontrolü #Soru Karşılama #Hikayecilik
EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR
Bilir: Etkin sunumun tüm aşamalarında zihinsel ve fiziksel hazırlığın önemini bilir.
Anlar: Etkin sunum için dinleyici grubunun yönetiminin önemini anlar.
Yapar: Sunum öncesindeki hazırlıkları dinleyici grubuna göre özelleştirebilir. Sunum esnasında görsel malzeme kullanımı ve etkin ifade ile sunumunu etkili kılar.
HEDEF KİTLE
Topluluk önünde sunum yapan/ yapacak olan, konuya ilgi ve ihtiyaç duyan tüm çalışanların katılımına uygundur.
İÇERİK
- Sunumun Başarı Temelleri
- Sunum Öncesi İçsel Hazırlık
- Amaçlarınızı Hatırlayın!
- Kafanızın İçini Hazırlayın!
Sunum Öncesi Görsel Hazırlık- Görsel Sunum Niçin Önemlidir?
- Amacınıza En Uygun Görsel Aracı Seçme
- Etkili Görsel Tasarımı
- Grafik ve Şekillerin Hazırlanması
- Sunumdan Önce Bilmeniz ve Yapmanız Gerekenler
- Heyecan Kontrolü
- Vurgulama-Tonlama
- Artikülasyon ve Ses Tekniği
- Yavaşlayın/Tekrarlayın
- Anlatım Tarzı/Konuşma Mantığı
- Kitleyi Tanıyın
- Farkındalık/Kontrol/Önlem
- 4N Kuralı
- İletişim Aralığı
- Zamanlama
- “Bürokratik Dilden” Kaçınma
- “Özel” Giriş ve Sonuç Cümleleri
- Etkili Bir Açılış
- “Düşünülecek Bir Sorun” Verme
- “Şaşırtıcı Gerçekler” Sunma
- Genel Konuya İlgi Çekme
- Hikayecilik
- Eğlencenin Dozu
- Soruları Karşılama
- Soruları Başarıyla Karşılamada Üç Sır
- Saldırgan Soruyu Yeniden Oluşturmak
- “Bozguncu” Sorular
- İkileme Yapma ve İfade Güçlendirici Üçleme Kullanma
- İknanın Temelleri
- İkna Teknikleri
- Güven Yaratma
- Fayda Sunma
- Empati Yapma
- Bilgi İletme
- İkna Etmede Yapılan Yanlışlar
- Direnç Kırma
- Sunumdaki Dil
- Sunumda Doğru Kelimeleri Seçmek
- İfadeyi Yumuşatmak
EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ
Davranışsal Yetkinlikler: Mesleki Gelişim, İletişim, Güven Yaratma, Müşteri Duyarlılığı
Yönetsel Yetkinlikler: Planlama ve Organizasyon
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: İlişki Yönetimi, Raporlama ve Sunum, Esneklik
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: