Topluluk Önünde Konuşma Sanatı ve Etkili Sunum Becerileri

AMAÇ
Eğitim; katılımcılara sunum öncesi fiziksel ve zihisel hazırlık aşaması ve sunum esnasındaki sürecin etkinliğini arttırma becerisi kazandırılmasını amaçlamaktadır.
ODAK NOKTALARI
#Etkin Konuşma #Zihinsel Hazırlık #Etkili Görselleştirme #Topluluğun Algısının Yönetimi #İkna #Tonlama #Vurgu #Heyecan Kontrolü #Soru Karşılama #Hikayecilik
EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR
Bilir: Etkin sunumun tüm aşamalarında zihinsel ve fiziksel hazırlığın önemini bilir.
Anlar: Etkin sunum için dinleyici grubunun yönetiminin önemini anlar.
Yapar: Sunum öncesindeki hazırlıkları dinleyici grubuna göre özelleştirebilir. Sunum esnasında görsel malzeme kullanımı ve etkin ifade ile sunumunu etkili kılar.
HEDEF KİTLE
Topluluk önünde sunum yapan/ yapacak olan, konuya ilgi ve ihtiyaç duyan tüm çalışanların katılımına uygundur.
İÇERİK
- Sunumun Başarı Temelleri
- Sunum Öncesi İçsel Hazırlık
- Amaçlarınızı Hatırlayın!
- Zihninizi Hazırlayın!
- Sunum Öncesi Görsel Hazırlık
- Görsel Sunum Niçin Önemlidir?
- Amacınıza En Uygun Görsel Aracı Seçme
- Etkili Görsel Tasarımı
- Grafik ve Şekillerin Hazırlanması
- Sunumdan Önce Bilmeniz ve Yapmanız Gerekenler
- Heyecan Kontrolü
- Vurgulama- Tonlama
- Artikülasyon ve Ses Tekniği
- Yavaşlayın/ Tekrarlayın
- Anlatım Tarzı/ Konuşma Mantığı
- Kitleyi Tanıyın
- Farkındalık/ Kontrol/ Önlem
- 4N Kuralı
- İletişim Aralığı
- Zamanlama
- Bürokratik Dilden Kaçınma
- Özel Giriş ve Sonuç Cümleleri
- Etkili Bir Açılış
- Düşünülecek Bir Sorun Verme
- Şaşırtıcı Gerçekler Sunma
- Genel Konuya İlgi Çekme
- Hikayecilik
- Eğlencenin Dozu
- Soruları Karşılama
- Soruları Başarıyla Karşılamada 3 Sır
- Saldırgan Soruyu Yeniden Oluşturmak
- Bozguncu Sorular
- İkileme Yapma ve İfade Güçlendirici Üçleme Kullanma
- İknanın Temelleri
- İkna Teknikleri
- Güven Yaratma
- Fayda Sunma
- Empati Yapma
- Bilgi İletme
- İkna Etmede Yapılan Yanlışlar
- Direnç Kırma
- Sunumdaki Dil
- Sunumda Doğru Kelimeleri Seçme
- İfadeyi Yumuşatma
EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ
Davranışsal Yetkinlikler: Mesleki Gelişim, İletişim, Güven Yaratma, Müşteri Duyarlılığı
Yönetsel Yetkinlikler: Planlama ve Organizasyon
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: İlişki Yönetimi, Raporlama ve Sunum, Esneklik
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: