Sürdürülebilir Pozitif Duruş


foto

AMAÇ

Günlük yaşantımızda karşılaştığımız sorunlarla uğraşmaktan fiziksel, duygusal ve zihinsel olarak yorgun düşüyoruz. Yorgunluk bizi olduğumuzdan daha da olumsuz bir zihin yapısına sürüklüyor ve bu sarmal bazen kartopu gibi büyüyor. Çoğumuz bu sarmalın pozitif düşünmekle dağılacağını biliriz ama pozitif düşünmenin, tıpkı yeni lisan öğrenmek gibi, “öğrenilen bir beceri” olduğunu unutabiliriz.
Eğitimin amacı, öncelikle negatif düşünmenin kaynaklarını ve nedenlerini kavramak ve neşeli, canlı, pozitif bir yaşama yönelik öğrendiklerimizi “sürekli uygulayabilmek için” gereken sağlam ipuçlarını vermektir.

ODAK NOKTALARI

#pozitif düşünebilmek #düşünce sistemini tanımak #algı sistemini tanımak #negatif düşünce kaynaklarını fark etmek #düşünceleri analiz etmek #duyguları anlamak #duyguları yönetmek #farkındalık ve özgüven

EĞİTİMDEN BEKLENEN SONUÇLAR

Bilir: Olumlu düşünebilmenin, pozitif duruşun tıpkı lisan öğrenmek gibi istenirse öğrenilebilen bir şey olduğunu, bunun için yine tıpkı lisan öğrenir gibi belirli bir süre çalışmak gerektiğini, üstelik lisan öğrenmekten çok daha kolay olduğunu bilir.
Anlar: “Olumsuz düşünmenin” nerelerden kaynaklandığını ve insanın enerjisini nasıl tükettiğini “olumlu düşüncenin” ise çözüm odaklı ve istenirse ulaşılabilir bir zihin durumu olduğunu anlar.
Yapar: Çalışma hayatında karşılaşacağı olumsuzluklardan etkilenip karamsar bir yapıya bürünmek yerine sorunlara farklı açılardan farklı boyutlardan bakarak çözümler bulmayı dener.

HEDEF KİTLE

Yoğun tempodaki iş dünyasına kısacık bir mola vererek; kendisiyle baş başa kalmak, zihinsel ve duygusal bir yolculukla yeni yöntemler öğrenmek isteyen herkes katılabilir

İÇERİK

  • Pozitif olmak ne değildir?
    • Pozitif olmak Polyanna’cılık değildir!
    • Olduğumuzdan farklı biri olmak değildir!
    • Kendini kandırmak değildir!
  • Peki, nedir bu pozitif olmak?
    • Bir test “İyimser misiniz, karamsar mısınız?”
  • Pozitif düşünmek, pozitif olmak için yeterli midir?
  • Negatif düşünce nedir?
    • Neden negatif düşünürüz?
    • Neden henüz yaşanmamış olaylar zincirini olumsuz senaryolara dönüştürürüz?
  • İnsan beyninin tarihsel süreçteki gelişimi
    • Üçlü beyin teorisi (Dr. Paul Maclean)
    • Korteksi devreye sokmayı hedefleyen bir uygulama “Nereye gidiyoruz?”
  • Şema nedir?
    • Çocukluktan gelen ve bizi negatif düşünmeye iten şemalarımız.
  • Algı nedir?
    • Algı mekanizması nasıl çalışır?
    • Yanlış algılama negatif duygu ve düşünceyi nasıl besler?
  • Duygu nedir?
    • Duygu mekanizması nasıl çalışır?
    • Sonucu "duygu" değil, o duyguyla verdiğimiz "tepki" yaratır!
  • Duygularımız sonucu verdiğimiz tepkileri analiz etme üzerine bir yöntem: Bu senaryo başka nasıl yazılır?
    • “Bu senaryo başka nasıl yazılır?” uygulaması.
  • Pozitif düşünme yöntemleri
    • Zihinsel uygulamalar
    • Düşünme sisteminde atılması gereken birkaç sağlam hamle.
    • Bedensel uygulamalar

EĞİTİM YETKİNLİK İLİŞKİSİ

Davranışsal Yetkinlikler: Pozitif iletişim, proaktif davranış, içsel barış, duygu yönetimi.
Yönetsel Yetkinlikler: Pozitif enerjili ortam hazırlamak, çatışmaları pozitif yöneterek sonuç almak.
Mesleki/Bankacılık Teknik Yetkinlikler: Pozitif iletişim, esneklik.
Öz-Gelecek Yetkinlikleri: Farkındalık, Farklılıkları kavrama ve yönetme.